Ooo.macam ni rupanya lelaki...gurlish sekalian sila berhati hati!

Assalamualaikum ^^
*entri ini dikhaskan untuk perempuan sahaja. lelaki?! bolehla..bhahaha.

seorang pak cik pernah nasihat ain tentang lelaki. macam tak percayakan, pengakuan dari seorang lelaki, lelaki ye uolss.hehew. kepada seorang perempuan sekecik ain. sebab musababnya, lelaki kan ego. egonya melebih lebih pulak bila dengan awek sendiri.

selagi si awek tak tunduk sujud kat kaki dia selagi itu lah. dia tetap terus perkotak katikan golongan perempuan. bila awek tu dah larik tinggalkan dia, barulah terhegeh hegeh pulak carik awek tu. jadah betol!


Pesanan beliau kalau nak carik bakal suami yang menjamin masa depan;

1. perhatikan lelaki antara waktu solat zohor - asar dan magrib - isyak

masa ini antara waktu puncak kalau girl nak uji bopren korang yang korang sanjung kemain. se'ofsem' mana pun gaya lelaki itu, se'macho' mana pun rupa lelaki tu, se'romantik' mana pun sifat lelaki tu. tapi bila soal agama diketepikan, dia tak layak untuk jadi 'imam' kita apatah lagi famili kita.


 InsyaALLAH, dia lelaki yang memang dijamin untuk menyempurnakan masa depan kita.

2. perhatikan 'lelaki sesumpah'

sesumpah?! pelik pelik kan pak cik ni. Sesumpah adalah sejenis menatang yang boleh bertukar warna sama seperti keadaan sekelilingnya. Lelaki jadi macam ni bukan sebab mereka pernah kongsi air coke sesama seperti yang ain selalu buat dengan adik adik ain. tak sama sekali. tapi

pak cik tu cakap, mereka jadi sebegini kerana mereka ingin dilihat serupa dengan sifat yang perempuan inginkan, tiada bezanya. untuk sesuaikan diri dan selamatkan diri. bagi ain, tak kesah la kan mereka cenggini.  sebab perempuan pun sama jugak.hek.hek.hek.

tapi, yang berlari lari dalam otak perempuan tanpa boleh dibendung lagi dengan lelaki sesumpah, adalah mereka bercakap + perbuatan =  [Xtidak selari seperti apa yang diperkatakan. Sori to say lah, lelaki macam ni, tak menjamin dalam perhubungan.

3. lelaki suka bagi alasan.

sila hindarkan lelaki sebegini jika;

*ketika kita nak melintas jalan, lelaki jadikan alasan nak pimpin tangan perempuan. gentle konon konon. wekk!
*ketika hujan, lelaki jadikan alasan nak share payung. *sweet kepala otak ikan.kan.kan.kan.



p/s : kerana ini merupakan langkah pertama ke arah maksiat, bagi lelaki, bila dah dapat pegang tangan tu. kiranya, anggota kulit yang sekian sekian sekian juga boleh dipegang, disentuh, diraba. ain tak pandai nak cakap semua jenis taktik kotor ni...ngee~

dan alasan seberikut-seberikutnya.........


p/s : Ingat, wahai kaum perempuan yang gurlish gurlish sekalian, pertahankan maruah anda sebagai muslimah Islam, your heart and guys, please protect the girl you love. The man who is TRULY Worthy of your love is he who respects your dignity as a muslim girl and protects you from the straying eyes of all men. Remain faith with your iman and protect your dignity as a Muslim. Hope you all get a good soleh husband soon. Ameen.

53 sayang Ain Dzaya ♥:

10jarijemari berkata...

amboih!!
hehe...
its so truely~~

10jarijemari berkata...

amboih!!
hehe...
its so truely~~

Cetul^ La La berkata...

like like like :)

Mr. Doctor berkata...

yup.. lelaki yg terbaik mstilah yg slalu memimpin ke arah jalan yang diredhai Allah..

Pondok Usang berkata...

sentiasa berhati-hati.. lelaki dan wanita juga harus berperanan dalam menjaga batasan...

lady-D berkata...

kalau rs iman tu x kuat, jauhilah kapel2, dating bagai ni kan <-- pesanan tuk diri sndiri gak

NadiRah berkata...

alhamdulillah..
hari tu nad jumpa si dia..
dia jadi diri sendiri..
dan nad pon dh tau sket2 perangai dia..
n paling penting..
no touch2..
solat pon ditunaikan.. ^^

Hajar Hasan berkata...

kena hati-hati dgn lelaki. tapi tak semua lelaki mcm tu. just pray for the best. And Ameen~ InsyaAllah, semoga beroleh suami yg soleh. :)

Student Kecik berkata...

good entry :) nak belajar ke buat header tu ? :)

Jannah berkata...

like 100 ! <3

♥♥PuanHarty♥♥ berkata...

insyallah. sy fhm bgaimn sbb sy mlalui sbgai status isteri. sy redha dgn ketentuan yg Allah bg. mmg xleh diperkata mlalui kata2,namun biarlah ia jd pengajaran dan kisah yg boleh mematangkn diri sy.

aamalinaazman berkata...

hehehe
baguihh pakcik ni
bagi nasihat dr lelaki utk lelaki di luar sana
hehehehe

Kim Anis berkata...

Wahh , nice entry! ^-^

Giveaway tu diawalkan :)

anak ayah berkata...

jaga diri sebaiknya ^^y

Ibu Aqmar berkata...

ha..bagus info ni, so kalau clash ngan lelaki jenis cengini janganlah suka2 hati nak meraung bagai..ade hikmah disebalik yg berlaku kan.. Allah nak beri yang lebih baik utk kite. :)

Zul fattah berkata...

aloo. ada hok betolnye.. so jaga2 la awek2 skalian..

Awanama berkata...

Macam2 spesis laki2 nii...
So...hati2...bila2 & dimana2 pun...

msredcheesecake berkata...

xrugikan kita tinggalkan laki hampeh camtu...

AM berkata...

Kadang2 ade jugak perempuan yang seperti sesumpah & suka bagi alasan. Hehehe! :D

EG berkata...

Orait2. Entry ni seius terbaik.

@cik_ezati berkata...

setujuuuu... boleh zati gunakan tips nie untuk cari bakal suami kelak awwww :))

mrspuex berkata...

always carefull yaa..:D

Awanama berkata...

betul sgt..

ILA SYAMILA ♥♥ berkata...

sgt setuju ! perempuan pun kena la pandai pilih. semua bergantung kat diri sendiri. :)

fareez awesome berkata...

terbaek! lah eheheheheheh

Yana berkata...

lelaki oh lelaki.. hehhee

Zul De Alexis berkata...

yes... ain sila jln jauh2 kalau jumpa sm taw...hehe

SM nie pemalu...n sopan santu..:P kih2

aindzaya berkata...

@10jarijemarihahaha..sayakan perempuan!

aindzaya berkata...

@Cetul^ La La like!like!like! banyak3!

aindzaya berkata...

@Mr. Doctor tapi payah nak jumpe lelaki mcm nie..

aindzaya berkata...

@Pondok Usang insyallah..thanks!

aindzaya berkata...

@d_LA yup! betul2!

aindzaya berkata...

@NadiRahalhamdulillah..nad ape lagi! jgn lepaskan bliau..hoho

aindzaya berkata...

@HAJAR hasan ameen..ain doakan jugak!

aindzaya berkata...

@♥ Anis hohoho..boleh jugak!!!

aindzaya berkata...

@LifeBouy:)like!like!like! sejuta like!

aindzaya berkata...

@♥♥cikHannah♥♥semoga cik hana terus tabah yer :)

aindzaya berkata...

@aimie amalina kan3..payah nak jumpe nie org laki cmtu..

aindzaya berkata...

@AMNA owh..yeke..thanks

aindzaya berkata...

@eyqa amin insyallah :)

aindzaya berkata...

@AkmaFaizalbetul tu..ramai lagi kan..laki yg baik...

aindzaya berkata...

@Zul Fattah hahahahahahaha

aindzaya berkata...

@Nana betu tu..laki pun byk spesis kan..huhu

aindzaya berkata...

@msredcheesecake ramai lagi la laki2 budiman lua sane..

aindzaya berkata...

@Arol Mubin hek2!! ahh..semua sama jer...

aindzaya berkata...

@EG thankz!

aindzaya berkata...

@cik_zettyaww!awww!aww!

aindzaya berkata...

@mrs puex ye..

aindzaya berkata...

@zOeY zAu YaHhehehehe..

aindzaya berkata...

@ILA SYAMILA ♥♥ masing2 kene taw peranan masing2..ehhee

aindzaya berkata...

@FareezVanFillersthankz

aindzaya berkata...

@-AnNa-hahahahahahhha

aindzaya berkata...

@Selendang Merahololololo,,,pemalu la sgt kan..hahaha