Lelaki selalu cakap, perempuan pun boleh cakap jugak la!

Assalamualaikum.....


Motif utama yang penuh barakah entri pagi ini adalah untuk mencari kelemahan lelaki..
(hik.hik.hik.) ketawa dalam kelambu.

( supaya para kaum adam sedar di mana kesempurnaan diri perlu dicari dalam membentuk peribadi diri)


JANGAN asyik nak tunding jari cari kelemahan kaum hawa aje, sedangkan 4 jari lagi menyorok malu mengaku kelemahan diri sendiri.

insap.




masak vs imam.
 Lelaki selalu cakap : kalau perempuan tak reti masak , memang tak boleh di bawa kahwin taw ! sebab itu !!! perempuan pun boleh jugak cakap : kalau lelaki tak reti jadi IMAM , memang tak boleh di bawa kahwin tau~~ heee :)






gedik ayam vs gedik itik
 Lelaki selalu cakap : perempuan suka menggedik dengan jantan, camtu nak jadi bini! sebab itu !!! 
perempuan pun boleh jugak cakap : kau pun sama la, entah bape banyak perempuan kau uli, layak ke nak jadi suami!





renung-renungkan....



kata hati :

bila cinta datang, 
cinta memujuk hati, 
bila hati dah bertemu cinta, 
ada saja yang tak kene, 
bila hati mula menangis, 
pasti aliran air mata perit terkena jahitan luka lama, 
terasa siksa, 
sedangkan hati tak bersalah..
tapi mereka pemberi cinta itu yang patut dihukum...




12 sayang Ain Dzaya ♥:

Selendang Merah berkata...

tersedak sm...hehe..tapi nasib baek lah sm x penah kata cm tu..hehe

Chegu berkata...

mencari yang sempurna itu sukar, tapi kalau dapat jumpe yang memahami, itu indah...jangan putus asa pada llk, dana jgn berhenti berdoa, tak semua llk tu jahat, tapi ramai yang hantu...hahaha

mystery boy berkata...

ain, rasanya ayat hujung tu kena ubah sikit, . . .

sebab :
sang pemberi cinta bukannya manusia kan ?

Ain Dzaya berkata...

@Selendang Merah Yeke? adakah sm pasti?hehew.

Ain Dzaya berkata...

@Chegu hahaha..thankz for your advicing..thankz yer..

Ain Dzaya berkata...

@mystery boy owh..ok..thankz yer jali tolong perbetulkan ea...

sambungan 8 jan berkata...

ermm, . . . ain, pendapat tentang ape? sori ea baru je bace, . . baru online 18 jan sejak hari tu, . . .

iedaurora berkata...

yang pasti cinta itu indah!

Ain Dzaya berkata...

@iedaurora OWH..THAT FOR SURE LA..

Ain Dzaya berkata...

@sambungan 8 jan xde pape la jali...mission dah complete ;)

Ain Dzaya berkata...

@sambungan 8 jan xde pape la jali...mission dah complete ;)

Ain Dzaya berkata...

@sambungan 8 jan xde pape la jali...mission dah complete ;)