Andai doraemon itu wujud ~~"


Assalamualaikum 
 mohon undi ain di sini :
 Ain Dzaya Carian Gadis Konfiden Kotex Fresh 2012. sila turun padang beramai ramai!

tatkala sedang menghayati tafsir al-Quran surah al-Baqarah ayat 36 berbunyi begini :

فَأَزَلَّهُمَا الشَّيْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِيهِ وَقُلْنَا اهْبِطُواْ بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَكُمْ فِي الأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِينٍ
Setelah itu maka Syaitan menggelincirkan mereka berdua dari syurga itu dan menyebabkan mereka dikeluarkan dari nikmat yang mereka telah berada di dalamnya dan Kami berfirman: "Turunlah kamu! Sebahagian dari kamu menjadi musuh kepada sebahagian yang lain dan bagi kamu semua disediakan tempat kediaman di bumi, serta mendapat kesenangan hingga ke suatu masa (mati)".

otometiknya ain teringat tatkala masa kecik kecik dulu, masa masih kiut miut dulu. sekarang pun still kiut miut lagi ~~" Ain angankan kan best jikalau doremon tu betul betul wujud. Ain akan rasuah beliau dengan doblas jenis dorayaki semata mata untuk bawa ain ke masa silam beliau guna

 'mesin kembali ke masa silam'

Mohon ain muat muat masuk dalam sorong meja nobita.hehew. 


Kendian, ain akan kerah doremon untuk bawa ain pergi ke masa lampau, untuk bekap Adam dan Hawa tatkala setan sedang syiok hasut mereka suruh makan buah khuldi. Alangkah seronoknya! Pasti sekarang, ain sedang berbahagia dalam syuga dengan bidadari bidadari syurga sambil duduk bersimpuh menjamu makan makanan yang enak kemain. piza, kepsi, mekdi umpama celah gigi je nak dapatkan masa tu.

dan yang paling utama, ain tak perlu bersusah paya seperti sekarang yakni membanteras godaan setan dan nafsu yang besar besaran bergeledak dalam jiwa. Pantang ain pasang niat nak buat baik sikit, terus setan kuis kuis hati ain. Apatah lagi nak bagi makan kucing comel yang terbiar tepi jalan pun, tetap setan melengah lengahkan niat ain.

'My name is doraemon. Iam very famous. Please take me home.'
Debab kemain doraemon ^^

Itulah cara pemikiran ain dahulu. tapi, sejak kebelakangan ni, sejak meningkat dewasa ni, sejak dah pandai ada bopen ni, sejak dah makin kiut miut ni ~~", sejak dah...ok dah dah..

baru ain nampak apa hikmat yang terselit sepanjang penghidupan ain sebagai khalifah di bumi Allah. Kehidupan ni banyak mengajar ain sifat mahmudah iaitu usaha, sabar, ikhlas, tawakal dan paling utama istoqomah dalam melaksanakan semua kebaikan. 


Ain sentiasa cuba untuk berusaha mencapai mardhatillah dari Allah, walaupun syaitan doplohpatjam berkepit watlekwatpis hasut ain buat perkara yang dimurkai Allah. ada la sikit sikit mazmumah berkecamuk dengan sifat mahmudah dalam hati ni.muehehe. umpama, melengah lengahkan solat, makan selepas kenyang eh, kenyang selepas makan. 

yang paling bersalah sekali ialah rasuah kanak kanak dan bayi comel dengan cekelat semata mata nak kiss pipi montel comel mereka. eh!

Inilah taktik lapok ain yang masih diguna pakai sehingga kini. Merasuah bayi bayi comel. Mohon perbuatan ain ni tak lah melanggar undang undang Melesia eh!

Selalunya ain terasa jugak serba salah bila buat perkara mungkar ni, mungkin masa tu hati ain dah remind yang Tuhan marah  sanggat bila ain buat camtu. Tapi apakan daya, ain jugak manusia biasa yang sentiasa khilaf dengan setiap apa yang ain buat.

Harapan ain semoga Allah sentiasa berada di sisi ain membantu ain jadi anak yang solehah dan istiqomah dalam apa jua kebaikan yang ain buat. Terutama sekali dalam solat. Perkara yang plaing teratas yang bakal ditanya Allah. dan jauhkanlah ain dari perbuatan mungkar yang pernah ain buat. Subhanallah. Wallahualam.

 Tetiba emo sekejap. dah dah, jom kita layan cerita doremon. heheheh.

Ain teka doremon nak keluarkan pintu ajaib beliau yang sebesar pintu rumah ain.  

31 sayang Ain Dzaya ♥:

Cik Ain berkata...

kan besz kalu betol2 wujud ahahhaa buleh buat mcmmmmmmmmmmmmmmmmmmm2 k over hahaha

zanairin berkata...

nice one sis... love it...<3

Cinta Misteri berkata...

Syukurla ain redha dan sedar semuanya dh ditentukan...
Walaupun kita tk kt syurga skang ni, tp kita ttp brsyukur dgn nikmat yg Allah beri. Cuba bygkn pula klau kita di syurga kala ini, bygkn sj tau tkde niat apa2, bygkn kita senang lenang bgai di syurga, psti kita jd org yg khufur nikmat juga bila semua bnda ada dpn mata. Sbgai manusia biasa msti ada je bnda yg tk puas hati wlaupun d syurga.

Msti ayu akn kata dlm syurga tkde setan. Cer pikir smula, Sdgkn ramadhan tu setan kena ikat pun ada antara kita brperangai mcm setan. Mcm mana?

nur azian berkata...

nice entry syg :)

Cikgu Ma berkata...

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo

minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na

(hai! takekoputaa!)

AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON


lagu doremon...hehehehee

zila manaf berkata...

jom culik beliau! hikhik

are_lin@yu berkata...

heehe klu doraemon wujud ayu nk keta sebijik..hihi

Ain Dzaya berkata...

@Cik Ain minta poket ajaib satu ^^

Ain Dzaya berkata...

@zanairin thanks^^

Ain Dzaya berkata...

@Cinta Misteri tu sbb nafsu kak..hm..hope Allah senantiasa bersama kita ^^

Ain Dzaya berkata...

@nur azian measeyy ^^

Ain Dzaya berkata...

@Cikgu Ma hahaha..ain pening ^^

Ain Dzaya berkata...

@zila manaf mohon nobita tak marah ..hehew

Ain Dzaya berkata...

@are_lin@yu kete je..tak memadai ayu..

LYAfrina berkata...

lya pon minat giler dgn doraemon ni..skarang asya dah take over ni..

setiap y berlaku ada sebab & hikmahnyer.. hanya tuhan y mngetahui..

Si Matatajam berkata...

Teringat member Japanese yg nyanyikan lagu doraemon tu secara live masa sekolah dulu..comel sgt...

fifie berkata...

Manusia selalu ada je yang tak kena di mata tak puas hati itu ini, tapi bila dibandingkan hidup kita dengan orang lain. Kita mungkin jauh lebih baik. hehe.

Nice entry ain, kaitkan kesyukuran dengan doraemon

Ismi Iman berkata...

jauh giler angan2 ain..lau iman pulop angan2 yaya boboiboy 2 aa betoi2 ngn upin ipin

Mrs Velentine berkata...

follow sini///

Masz Sidek berkata...

kalau doraemon ni betul2 wujud... byk masalah boleh selesai.. heheh

Cik Nur berkata...

an..an.an... doraemon.!
kalaulah betoi2 wujud, mcm2 sis nak minta ni..ekekeke.. :)

p/s: terima kaseh masukkan blog sis dalam bloglist.. sis pun nak masukkan blog ni dalam bloglist sis... :)

salam perkenalan.. :)

lelamaisara berkata...

hehehe...tapi syang hanya la hayalan kan..:)

kinara kinatara berkata...

kalaulah doraemon itu wujud..

Ain Dzaya berkata...

@Si Matatajam anyonyo..comelnyee^^

Ain Dzaya berkata...

@fifie idea tetiba datang je fifie :)

Ain Dzaya berkata...

@Cik Nur kalau ain nak curik terus poket ajaib beliau..huhuhu

Ain Dzaya berkata...

@lelamaisara yang penting kita sedar dimana tempat kita di sunia realiti nie :)

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

kalau betul wujud nak nek mesin masa tu hehehe

Deqla manjew berkata...

andai doraemon tu wujud manusia bermalas-malasan! huhuhu

shuhadaothman berkata...

kecik2 mmg suka pk bende camgini. haha. shu pon penah. apepon, ad hikmah setiap kejadian tu. syukur apa adanya kan :)

shuhadaothman berkata...

kecik2 mmg suka pk bende camgini. haha. shu pon penah. apepon, ad hikmah setiap kejadian tu. syukur apa adanya kan :)