Baiknya Tuhan kita ♥


Assalamualaikum

subhanallah.

Lepas ain baca ni di gugel, rasa macam terpanggil pulak untuk kongsi sama-sama. Bukti ALLAH Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. DIA berikan kita segalanya sebagai pelindung buat kita, tanda DIA sayang kita. Sweet kan ALLAH

sedar tak sedar dah hampir doploh tahun ain hidup di muka bumi Allah ni (doploh tahun tak bermakna ain dah tua --"). Ya Allah, kadang kala ain rasa ruginya ain hidup selama ni. tanpa motif, tanpa arah tuju yang betul. semuanya yang ain buat untuk dunia. untuk akhirat boleh dikira kira dengan jari pulak. padahal, dunia ni bukan kehidupan yang sebenar.

alpa. lalai.

Dah banyak sangat ke bekalan untuk akhirat sehingga jadi lalai begini? kalau bab agama, itu tak tahu, ini tak tahu, tapi kalau bab dunia, aib orang yang sebesar hama pun mampu tahu. huh! malunya ain dengan Allah, tak menghargai apa yang Allah bagi pada ain selama ni. Bukan ain sorang, tapi KITA.

semakin tinggi iman kita, ketaqwaan kita pada Allah, semakin naif kita sebenarnya di hadapan Allah. dari situ kita akan nampak di mana kedudukan kita yang sebenar. sudah bersediakah kita nak persembahkan diri kita di hadapan Maha Kuasa dan sekalian makhluk kelak?

mungkin kita rasa dah cukup bagus sangat dalam segala hal. ya. memang kita cukup bagus. tapi, hakikat dalam kehidupan kita ni, ada yang lagi bagus, iaitu TUHAN kita. ALLAH.

sekarang, bila di fikirkan semula, baru kita sedar kan di mana tahap diri kita sebagai khalifah di bumI Maha Pencipta? apa kata, mulai saat ni, kita cuba sedaya upaya minta pada ALLAH untuk tetapkan iman kita, supaya lebih kuat lagi rasa sayang kita pada Nya. supaya lebih takut kita dengan masa sia sia kita.


"Ya ALLAH, 
Jauhkanlah aku dari sesuatu yang membuatkan aku jauh dari-Mu, tapi...
Dekatkanlah aku dengan sesuatu yang akan membuat aku dekat dengan-Mu."


Allah, tidak ada Tuhan selain Dia. yang Maha Hidup, yang terus menerus mengurus(makhlukNya), tidak mengantuk dan tidak tidur. Milik-Nya apa yang ada di langit dan apa yang ada dibumi. Tidak ada yang dapat memberi syafaat di sisiNya tanpa izinNya. Dia mengetahui apa yang di hadapan mereka dan apa yang di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui sesuatu apa pun tentang ilmuNya melainkan apa yang Dia kehendaki. Kursi-Nya meliputi langit dan bumi. Dan Dia tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Dia Maha Tinggi, Maha Besar. (Ayat Qursi)

24 sayang Ain Dzaya ♥:

nur azian berkata...

betul...baiknya tuhan pada kita :)

fifie berkata...

Allah memang baik dengan kita, dia bagi apa yang kita perlukan. Tapi kadang2 kita lupa pada dia. MasyaAllah

Karukord Jagau's berkata...

Kita yang selalu lalai dan lupa untk mensyukuri nikmatnya....

Deqla manjew berkata...

saya sayang Tuhan saya!! :)

Phat berkata...

terasa kerdil je diri ku ini

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

tuhan mmg selalu baik dgn kita tp kita ja yg selalu lupa dan alpa padanya

MRS Rongoks berkata...

baiknya tuhan kita ^^

Khalilah MNor berkata...

Peringatan macam ni mmg diperlukan sgt dari masa ke masa... Tq ain..
Salam pkenalan..;)

Secrets of A Teenage Girl berkata...

kita mmg mudah lupa..
perlu munasabah diri sndiri balik..
terima kasih utk peringatan ;)

http://pinksolovely.blogspot.com/

Masz Sidek berkata...

ye... tuhan memang baik dgn kita...
semoga kita masih di beri kesempatan dan ruang utk menambah amal jariah kita...

Cik Aini berkata...

nice sharing..
sama2 saling memperingati :)

salam kenal dear :)
dtg group GSF fmly :)

lelamaisara berkata...

betul..baiknya tuhan kite...kite aje yang selalu lupe...hmmm

nazirah berkata...

alhamdulillah muhasabah diri..
i love Allah...

Tanpa Nama berkata...

What if i created a blog with the same name as other blog accidentally? is that legal?

cerita best berkata...

cerita pakjoe datang terjah di blog nie... 4 c joe bg dekat blog nie cute,cun,comel,cantik niceeeeeee entry ..terjah sini sama k ada mcm2 tip tuto pakjoe nk kongsi dgn tuan blog..,http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2011/12/korang-semua-jomlah-join-this-group.html

Hafizin Jamil berkata...

cepat.cepat ain..buat motif hidup skarang juga..dah tua dah tu..20 tahun..haha

cerita best berkata...

pakjoe setuju semua yg komen hehehe

Cinta Misteri berkata...

Allahu akhbar... Dia mmg baik, Dia bg segala2ñya.

Dia jg bg CiM kwn2 yg baik. Thks yea adik ★

are_lin@yu berkata...

thnkz sharing ain ;-)

Si Matatajam berkata...

Kita sayang Allah..Allah lagi sayyyyaaangg kta..

shuhadaothman berkata...

nice sharing ain. kadang-kadang ada yang masih x sedar :)

shuhadaothman berkata...

nice sharing ain. kadang-kadang ada yang masih x sedar :)

shuhadaothman berkata...

nice sharing ain. kadang-kadang ada yang masih x sedar :)

Cik Aini berkata...

kita yg selalu x sedar kan..selalu lupa walhal Tuhan tu selalu menunggu tuk kita..beri yg terbaik tuk kita.huhu

jom sama2 ubah sikap lalai kita tu jom..caiyokk2