Dihimpit lelaki lelaki. Dilema!

Assalamualaikum ^^
Kalau baca tajuk, mesti cakap ain bajet retis dengan bopren bopren sekelilingkan? umpama ain dalam dilemmma nak pilih antara Robert Pattinson dan Taylor Lautner -..-'.pheewww! sungguh pening dalam dilema. dilema.dilema. tak tak. kali ni ain gigihkan diri taip entri bukan nak cakap pasal bopren bopren ain tu.

sumpah mata dia seksi macam MAA  ♥ ♥   
grrrr!!!

pernahkah mengalami cinta bersegi segi segi? pelik kan bunyinya. ain pun tak tau la dari celah gigi mana ayat ni boleh terkeluar. Mungkin jugakla betul akal kata ain dalam dilema. ya.ya.ya.ya eh!


cinta bersegi-segi ni murid murid diibaratkan lebih kurang macam cinta tiga segi la tetapi cinta bersegi segi ni melibatkan lebih banyak pihak. alah! macam dalam cerita Ayat ayat Cinta tu, fahri kan ramai yang nak kat dia, tapi dia tetap cintakan isteri dia yang satu je..hehehew...tapi ain takmo cerita pasal fahri, sebagai contoh je.


Kalau terjadi kat korang, ain mampu potong jari kuku malam Jumaat la yang sememangnya korang pun kemain la dalam dileemma. mesti agaknya korang dengan muka kool bajet ofsem pening tak ketentuan hala nak pilih yang mana satu. ataupun kalau korang berhajat nak memilih pun, mesti korang macam kupu kupu dalam perut, berbarai barai perasaan dalam hati. dan yang dah kawen pula bajet single konon konon ramai admire. 
kan kan kan?


sila pejam mata dan bayangkan sambil dengar lagu ombak rindu untuk hambek feeling lebih santai. 

Tipah ada seorang kekasih nama, Zack dan Tipah sangat mencintai Zack, memang tahap dewa la. Namun , tanpa dijangka dan di duga, tidak semena mena kawan baik Tipah, Mansor meluahkan perasaan cinta pada Tipah. Tak lama lepas tu, jiran sebelah rumah Tipah, Meon tak tidur malam macam ulat gonggok kesejukan lepas luah perasaan kat Tipah. Tambah lagi ex-bopren Tipah menangis nangis nak Tipah kembali dia..........Tipah mengalami kemurungan berpanjangan gara gara mereka semua memiliki kriteria yang hebakk belaka walaupun berbeza karekter.....ha, so sekarang apa patut Tipah buat? Tipah dalam dilema ni..


pendapat mereka :

orang kebanyakan kat planet bumi, masalah semua sama cuba kau orang berlagak hero macam aku, walaupun kau orang tak layak sekalipun. walaupun aku dilahirkan sebagai hero tapi aku kesian kat kau orang...sebab rata rata kau orang hanya alat manipulasi manusia yang jauh lebih bijak dari kau........aku hero apa......kita mesti tahu apa yang kita buat


puterarindu
tak yah ok kelam kabut kita wat jer macam putera ni pagi pagi pegi toreh getah petang jual sup belut liar

baiklah. memang sayang kekasih tapi dalam masa yang sama rasa bersalah sangat sebab takut nak kecewakan hati hati yang mengharapkan cinta kita.pffffttt. tambah lagi mereka mereka mereka mereka semua tu keras kepala batu, bersemangat vios waja nak jugak kat kita. dan lagi lagi lagi lagi lagi rumit kalau kia pun ada perasaan sikit sikit skit kat dorang. haiiisssshhh!! giler laaaaa.... memang relationship incomplicated jadinya.

dilemmaama.dilemmmaa.dilemmmaa.
nak bagitau kekasih hati pasal dilema ni pun serba salah, kang cemburu tak tentu pasal, kepercayaan dia makin kurang, tak ke haru..terpaksalah kepam dilema celah ketiak sorang sorang. kalau bagitau kawan kawan nanti mesti dorang pandang serong sampai juling juling kat kita, kononkonon kita bajet rettiss banyak skandal. sedangkan hati dah berkecamuk bergelora dengan air gigihnya pikir pasal dilema.


Maka,dengan ini, secara tuntasnya, sungguh bodoh dan tak wajarlah jika kita putuskan hubungan yang sedia ada tanpa pikirkan orang lain yang jadi virus perhubungan semata mata mereka mereka mereka mereka KECUALI kita memang tak semena mena tak bahagia langsung dengan kekasih kita sekarang. pendek kata, tiputipu cintakan Zack. sadis kan kan kan?

so, macam mane?


34 sayang Ain Dzaya ♥:

Mr.Clive berkata...

tapi kenapa mulakan post dengan gambar mamat mamat dari twilight???aaaarghhhhh noooooooo! tidak boleh diterima! #LOL #CANNOTBRAIN #NOOOOO

qasehraihan berkata...

setiala pd kekasih..
anda akan lebih dihargai..
complicated ek..huhu

syAzAnA berkata...

errm, complicated nyeee. huhu

Shaznina Sofia berkata...

hye.. saye follow awak.. n saye tag awak..

http://hotstorythisyear.blogspot.com/2012/02/future-doctors-give-away-2012.html

Ain Dzaya berkata...

@Mr.Clive cinta hati..opkoslah..hehew

Ain Dzaya berkata...

@qasehraihan betul tu sayang =)

Ain Dzaya berkata...

@syAzAnA dugaan =(

Ain Dzaya berkata...

@Shaznina Sofia thankz you!

ok..check it out!

cik ayuni berkata...

alolo..ensemnye..:)

Bobo berkata...

tipah kena setia unless zack dah tak layak.. klau die ada salah sekali pun, tipah sbg gf yg pernag berjanji sehidup semati masa menjalinkan hubungan perlu memaafkan.. jika tidak, mungkin tipah jenis yg pakai buang hehe

O CIKTEDDY berkata...

kalo dlm keadaan mcm ni,lbih baik istikharah..^_^

H.J berkata...

layan je cinta bersegi tu..haha..hayati baik2

dyabunga berkata...

kalau dya jadi tipah dya pilih zack

Ain Dzaya berkata...

@cik ayuni hehehe =)

Ain Dzaya berkata...

@Bobo hahaha..ada jugak ke yg jenis camtu bobo...klu zack tu buat jahat kat tipah..xkan tipah nak setia gak...aduyai!!

Ain Dzaya berkata...

@O CIKTEDDY itu yg terbaik kan. =)

Ain Dzaya berkata...

@H.J hahahaa..lagi bermasalah adala...

Ain Dzaya berkata...

@dyabunga me too..hehehew

Chegu berkata...

What goes arround comesarround,
Kalo tak sehaluan, buat la pilihn yg t'baik, ttp jgn sampai niat utk menyakiti hati org., kalo niat bercinta ni utk suka2, jiwa kiga jadi kosong. Tp kalo niat kige nak bina masjid kerana Allah, insyaAllah, tau la kite nak setia ke x

Si BuDaK KaChAk berkata...

setia lebih baik kot...neway jodoh pertemuan di tgn tuhan...klu dor sggup tggu maka adalah ganjarannya nnt kn??

Kak LiJa kih kih kih (^_^) berkata...

setia pada yg satu, . . . . bersyukur je dengan ape yg dah ade sekarang, . . . . . :)

Ain Dzaya berkata...

@Chegu insyaALLAH la chegu..moga perkara camnie..tak berlaku dlm life ain....=)

Ain Dzaya berkata...

@Si BuDaK KaChAk ye! macam citer tentang dhia =)

Ain Dzaya berkata...

@Kak LiJa kih kih kih (^_^) betul tu silent boy =)

AMMAR YASIR berkata...

Cinta 3 segi

the puffy clouds berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Nisa Greennnpanda berkata...

sy.....dua2 pun xminat, ngeehhehe.. XD

Ain Dzaya berkata...

@the puffy clouds of course la kedua duanya..hehe..juz kidding....=)

Ain Dzaya berkata...

@Nisa Greennnpandaalooooo....huhuhu

Penjual Reflesia™ berkata...

setia yg terbaek.. =.= hihihihi dan pada dua orang yg suke tipah tu, terus terang pada mereka yg tipah dah da bf.. hihihi

Ain Dzaya berkata...

@Penjual Reflesia™ masalh nyer..tipah bermasalah utk berterus trg..huhu

Ain Dzaya berkata...

@Chegu bila chegu cakap camnie..baru ain nmpak sket haluan cinta nie..=)

Romeo Laut berkata...

Bersegi-segi? pokok pangkalnya perempuan selalu lupa yang persegian tersebut berpunca dari golongan manusia yang ada perkataan 'Perempuan' di atas kad pengenalannya.

Ain Dzaya berkata...

kenapa perempuan..kerana perempuan sering dipersalahkan? lelaki? lelaki juga sering salah laku bila berhadapan dgn perempuan..