Lambang kelakian dan kekuatan lelaki 'tulen' ~cewaah!

 Assalamualaikum : (
harap maaf. akibat belajar dengan gegeh tanpa kesiankan badan, terpaksa ain lepak awal seketol ketol di katil saja, dah rehat dengan banyak sambil sumbat tisu banyakbanyak dalam hidong. doakan ain cepat sembuh ye. InsyaALLAH, bila dah berkesempatan sembuh, ain akan balas komen komen korang yang lepas.


tetiba rasa macam demam ain dah sembuh bila tatap janggut robbert pattinson lelaki masa depan ^^


Baginda Rasulullah SAW bersabda :-

“Tipiskanlah misai kamu dan peliharalah janggut kamu.” 
(Hadith Riwayat Bukhari)

“Janganlah kamu menyerupai orang-orang Musyrikin dan peliharalah janggut kamu.” 
(Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim)

“Janganlah kamu meniru (menyerupai) orang-orang Majusi (penyembah berhala) kerana mereka itu memotong (mencukur) janggut mereka dan memanjangkan (memelihara) misai (kumis) mereka.” 
(Hadith Riwayat Muslim)



Percaya atau tidak, jujurnya ain sukakan lelaki berjanggut. sebab yang munasabab ialah :


  • Menampakkan lebih kelelakian
  • Kelihatan lebih ‘macho’ dan seksi..awww!!
  • Lebih hensem dan berkarisma
  • Nampak soleh je..sejuk mata memandang..theethee..
  • Membezakan lelaki sejati dengan lelaki yang tidak berapa sejati
  • Lebih diminati wanita 
  • Mempunyai manfaat kesihatan
  • Mencontohi fizikal tokoh-tokoh pemimpin dahulu


tambah pulak bila janggut tu sejemput dan kemas.awww!!! tapi idok ler janggut berjambang kusut masai macam penyapu tu. sanggup taw merajuk setahun kalau lelaki masa depan silap trim then cukur terus janggut tu..errgghh! geli gelinya *..*



kata hati :
Niatkan memelihara janggut kerana sunnah Rasullullh SAW nescaya kamu akan melihat kelebihan dan merasai kebaikan berjanggut. Walaupun pada pandangan kamu atau orang lain ianya nampak tidak cantik namun di sisi Allah SWT ianya sudahpun kelihatan elok dan sempurna.
Wahai lelaki, berjanggutlah.


18 sayang Ain Dzaya ♥:

NadiRah berkata...

jacob lg hemsem kot~~~
huhuhu

YaYaNsMuM berkata...

Get well soon dear..:)YM pulak tak bape gemor lelaki berjanggut...
hehe...

Mr.Clive berkata...

astaga...mamat twilight pulak....adesssss >_<

ayie berkata...

hehe..kene cari orang berjanggut lebat..lepas tu trim sendiri..hehe ..:P

A retarded kitty berkata...

kalau dah cinta paras rupa tade makna

kekeke

Mishter Izwän berkata...

pas ni sy nk bela janggut panjang mcm UAI. tp org ade janggut nie nmpak mcm pengganas taw

Kamen RiDeR G berkata...

amboihh, . . . . . . mesti laki ain
jeles tengok gambar mamat Twilight tu, . . . . hehe :D singgah lalu

detik cemas dikejar haiwan buas

Selendang Merah berkata...

esok sm nak semai benih lah nak suruh janggut cepat2 tumbuh...sebab kn seksi janggut..hehe

faridah nazurah berkata...

haha rasa mcm geli lak kalau lelaki ada janggut bagai nih

Ain Dzaya berkata...

@NadiRah hahahaha..tak3!!

Ain Dzaya berkata...

@YaYaNsMuM alhamdulillah..da makin baik sekarang!...

Ain Dzaya berkata...

@Mr.Clive lepas nie ain tempek gambar MR. cLIVE la pulak..huhuhu

Ain Dzaya berkata...

@ayie hahahaha..acane lak tuh!

Ain Dzaya berkata...

@A retarded kitty erkk..batula tu jgak...

Ain Dzaya berkata...

@Mishter Izwän itulah lambang kemacohan dan kelakian taw!

Ain Dzaya berkata...

@Kamen RiDeR G hahahhaa..tu sudah pasti kowt!

Ain Dzaya berkata...

@Selendang Merah aiitt! hahahaha...adakah sm seorang yg seksi..awww!

Ain Dzaya berkata...

@faridah nazurah cumill la kalau ada jggut selemput...