Ain dah pandai buat drama sekarang.

Assalamualaikum

http://aindzaya.blogspot.com
pendahuluan entri pun dah tempek gambar besar gedabak kan

pak leman ayob dan mak melah kuih keria! apa khabar kalian? selamat pagi yang masih lekat hebak air liur basi perisa stoberi kat mulut! ada yang masih berkubang dengan bantal dan selimut ke? ishh! cepat bangun! ain cocok montot dengan pensil stabilo karang.

ain? sejak hidup berdikari ain dah pandai bangun awal sangat sangat. pukul 6.00 pagi ain dah terpacak depan pintu bilik air. dah siap buat sarapan sendiri. dah siap kemas bilik. dah siap basuh kain. dah siap main fesbuk lagik. baguskan ain *sambil kilatkan kuku*

kepada makcik pakcik yang tengah sibuk cari menantu yang bagus dan rajin macam ain, cepatlah masuk meminang ain sekarang. sementara sifat mazmumah tak bergeladak dalam hati ain. teehee =..=+
ain harap lelaki masa depan ain, sedang bergelumang dengan selimut saat ini. 

teman rumah ain? sebenarnya ain tak pernah kenal pun ahli ahli setiap bilik rumah ain ni. bukan salah ain yang terlalu sombong nak borak borak botol kosong dengan mereka kawan kawan. apatah lagi, kedekut nak kongsi cekodok dengan ain teh bunga buatan ain bersama mereka. cuma, jadual mereka bekerja siang dan malam tak sama dengan jadual opis ain ni yang siang sahaja. 

maka, bila ain bangun awal pagi sangat sangat, mereka tak bangun lagi. tu pun ada la sorang dua yang berselisih bahu nak amik wuduk kat bilik air. jalan pun macam nak merangkak. jadah la kan ain nak terkinja kinja nak berkenalan dengan mereka kan. silap hari bulan, lebamm bijik mata kanan ain.o.0

her0in_chic on Xangasekarang, bila ain duduk sensorang termenung sambil makan kerepek ikan kan, *manusia spesis perut tak pernah kenyang perut* teringat masa zaman tak matang dulu, selagi matahari yang besar gedabak tak menempek duduk atas kepala ain, selagi tu la ain masih lagi berdating dengan bopren ain dalam mimpi. itupun nak pergi ambil wuduk pagi pagi buta tu rasa nak mengensot saja. macam spongebob.

lepas tu sambung tidur balik. kesian pulak kat ibu ain yang pagi pagi lagi dah bangun mulakan rutin sebagai ibu, isteri, bekerja dan suri rumah. yang tak pernah kenal erti penah letih jemu. ain pulak, boleh pulak sebal bergembira tak ketentuan hala dating dengan bopren dalam mimpi. ain tabik spring berdouble triple super ring la kat ibu ain. ibu terbaik yang pernah ain jumpa. lepas ni ain janji ain akan jadi anak yang terrbaiikkk!

dusta.


motif nya, selepas bangun dari tidur, kita mesti selalu bermuhasabah diri, supaya kita dapat berfikir semula apa yang kita buat selama ini dalam hidup kita betul ke tak. kalau tak betul, kita perbaikinya jadi lebih baik. apa pun yang kita nak atau kita harapkan, semua nya bermula dengan diri sendiri. mulakan dengan diri sendiri dulu. kalau kita nak kawin dengan anak raja, kita gigihkan diri kita mengorat anak raja. InsyaAllah Allah sentiasa membantu kita.

pergghhhh..pagi pagi ain dah sajikan tazkirah la pulak kan. heheheh. pastikan lagi mesti korang membaca sehingga tersusuk ke tulang somsom dan hingga ke tetesan terakhir air mata darah. mula la ain terasa seperti sedang bersama tb al-hijrah. ohh. terharu :')

29 sayang Ain Dzaya ♥:

Fariz Reza [FR] berkata...

Assalamualaikum.....tuan hamba datang sini dari empayar yang jauh semata-mata mahu menjemput saudara/saudari
dalam "Segmen: Trademark Blog Saya"
harap AIN dapat hadirkan diri dan dalam masa yang sama dapat menjadi rakan dan readers patik (^_^)

Salam selamat dari FR , assalamualaikum dan senyum ceria dalam ranjau meniti kehidupan.

Direct Link -- Segmen: Trademark Blog Saya

hudahassan ^^ berkata...

fuhhh , nak cocok montot org dgn pensil stabilo . hahaha

♥★ * m!L0 * ★♥ berkata...

ain pandai buat lawak, farah suka baca, nant ada entry baru bg farah baca lagi tau :)

lieya zalia berkata...

huih , tarak lupa laa . haha lia nak kawen dgn anak raja . jom ngorat jom . weheee :P

Nizam Erul berkata...

amboyy ,
kak ain dah pndai buat
drama lah ~

nadia berkata...

alamak nadia masih di zaman tak matang ni.
lepas solat subuh je tarik selimut balik.. *pengakuan berani ni. hehe

point yg nadia dpt kat entry ni
Kalau nak yg lelaki yg baik, kita kena berubah menjadi baik dulu.

Wanieys berkata...

Wahhhh dia pandia buat drama yer...hehehe

Miss BaNu berkata...

hehehe suke baca entry nih =)

Miss BaNu berkata...

hehehe suke baca entry nih =)

dyabunga berkata...

dya ingatkan drama apa lh tdi..haha.. kalau jln mengesot bkn spogeob tpi haiwan peliharaan spongebob..yg siput tu..lupa namanya..haha

p/s : samalh kita.. dya kalau ular getah pun dya geli..haha

Cik Yatt berkata...

ambi gmbr 1st tu

Zul De Alexis berkata...

kah kah..perghh..akak kita nie dah hot ler...kalau nk kawen dengan ain kena gigih ngorat ain betul dak? esok jugak mula aktiviti mengorat ain..ahaha

Phat berkata...

tepuk tangan tahniah dah pndai wat drama hehehe

aqma.naz berkata...

uhuuuu. kamu2.. sy tag kmuu kt blog sy... weeee.. suke x??
l=plizz tgk.. n join la skai ea..
nnti sy belanje air kosong k.. :))

http://cikqema.blogspot.com/2012/06/1st-giveaway-by-nabila-medan.html

Iffah Afeefah berkata...

ahakss drama le sgt

ain dzaya berkata...

@Fariz Reza [FR] trademark? hahaha..ain pun tataw ape tradmark belog ain ..

ain dzaya berkata...

@hudahassan ^^ bhahaha..sape suh bgun lambat ..

ain dzaya berkata...

@♥★ * m!L0 * ★♥ entrr mgarut saje la ain mmpu buat..

ain dzaya berkata...

@lieya zalia hamboih! ank raja gopal ker?

ain dzaya berkata...

@Nizam Erul drama betul3!

ain dzaya berkata...

@nadia lepas nie klu dah buat jahat..terus berubah jadi baik yer :)

ain dzaya berkata...

@Wanieys hohohoho..

ain dzaya berkata...

@Miss BaNu mekaseh!

ain dzaya berkata...

@dyabunga itu namanya gary la deng..bhahaha

ain dzaya berkata...

@Cik Yatt haa...gambar ain ker?kenape?

ain dzaya berkata...

@Zul De Alexis ah!! SM hari2 ngorat ain...bhahahaha

ain dzaya berkata...

@Phat erkk...bhahaha

ain dzaya berkata...

@aqma.naz thanks dear for tagging :)

ain dzaya berkata...

@Iffah Afeefah bhahaha..sape suh percaya..