Ku tulis namamu dalam setiap doaku ;')


Assalamualaikum....
siapa sangka, nangka yang cantik munggil bentuknya tidak mempunyai isi yang munggil. dan siapa yang mampu terjangka juga memek muka ain yang berspesis mata panda abad 2012 ini ter 'sangggggaaaattt' lah comel untuk menjadi santapan jiran sebelah bilik untuk di cuitcuit hatinya.


harus menjadi satu kebenciaan di satu sudut hati bahawasanya untuk kali pertama tahun ini..hati ain dirisik risik dengan pisau lipat dengan harapan yang angkuh ada air jernih kaler merah mengalir perlahan lahan tanpa henti. dan dengan itu ain akan jatuh dan rebah.

apalah salah ain. sedangkan ain tak pernah pun menganggu ketemnteraman orang lain apatah lagi ketenteraman anak kucing yang selalu lalu lalang depan bilik. kenapa ain yang harus dikorbankan.


oleh yang demikian, demi kepentingan diri sendiri, hati ain yang mulus ini diperdayakan.... sob.sob.sob.

Ya Allah berikanlah ain kekuatan untuk menghadapi segala rentetan kehidupan ini dengan tenang dan jayanya...

dengan sukacitanya ain mampu buat intro dengan hati yang sebak. =.='..hoyeeaahh!


Orang kata, kalau kita sebut sesuatu benda tu banyak-banyak kali, mungkin boleh menjadi doa dan benda tu tak mustahil akan betul-betul terjadi satu hari nanti. Sebagai seorang penulis diari tegar sepenuh masa sejak lapanploh tahun memang menjadi kecintaan zahiriah dan batiniah untuk menyenaraikan every single moment happen in life.hik.hik.hik.

Dari sudut pembacaan ain yang sememangnya menjadikan Tuah Iskandar sebagai bapa motivasi.

tulis doa kita dalam sekeping kertas, tulis banyak-banyak pun takpe, kemudian lipat dan simpan, jangan bukak bila belum tiba masanya. Di samping tu, doalah untuk apa yang kita tulis tu. Bila tiba masa nanti, buka balik kertas tu, dan check balik, apa je permintaan kita yang ALLAH tak makbulkan? DIA tetap akan makbulkan samada cepat atau lambat je. Yang penting sabar dan jangan berputus asa dan juga sentiasa bersangka baik pada DIA. 


Haruskah ain memintal senyum sorang-sorang dengan rasa syukur bila mana apa yang ain impikan selama ini ain dah pun miliki dengan rasa kasih sayang dan penuh rasa cinta sepenuhnya dalam hatikan? hehew.

p/s : dengan segunung Everest ain berharapan...mampu bahagiakan orang yang ain sayang sebaik baiknya. Alhamdulillah. MA❤.

6 sayang Ain Dzaya ♥:

Zul De Alexis berkata...

Nice entri ain...
Sm pon harap nnti suatu masa akan hadir seorang wanita yg boleh bahagiakn sm seperti mana Sm boleh bahagiakannya sepenuh hati sm. dengan harapan dia akan sentiasa tersenyum bersama sm...

budak getah berkata...

tahniah, . . . :)

aindzaya berkata...

@Selendang Merah WAWW..luckynyer dats gurl..hehew

aindzaya berkata...

@budak getah welkem ;)

Tanpa Nama berkata...

takde manusia yg sempurne kann :')

aindzaya berkata...

ye..absolutely agree :)