My Strongness.

Assalamualaikum



Wahai Allah, tak semua perkara yang aku inginkan menjadi kenyataan. bila realiti berdiri di depan mata, haruskah aku berundur atau menerima. bila hati menjadi sakit, lantas aku terima kerana aku yakin mungkin bahagia menanti dihadapan. percayalah wahai 'hati', ini adalah ujian dariNYA yang menguji keutuhan dan keikhlasan 'mu'. lalu kesabaran dan keikhlasan dalam diriku benar benar diperlukan. 
-MAA 


Wahai Tuhan, mengapa masalah ini datang ketika aku sedang melesaikannya. Aku mohon permudahkan jalan hidupku, Semakin jauh aku cuba lari dari menyelesaikan masalah, semakin dekat ianya datang menghampiri aku. Ya Allah, aku tahu setiap apa yang baik semuanya dariMu. Ya Allah aku bersyukur setiap senyuman ataupun airmata. cuma aku pinta, 


Ya Allah berikan aku kekuatan mengatasi kesedihan dengan kegembiraan, air mata dengan senyuman
aku mohon dengan setitik air mata ini boleh membelah batu bukan kerana derasnya tetapi dengan seringya ia menitik. berilah aku kekuatan hati untuk menempuh semua ini dan aku harapkan satu penyelesaian yang akan selesai buat selamanya. 


Wahai Tuhan aku cuba tafsir kata-kata hati, aku cuba memahami setiap bait difikiranku namun kuatnya anasir luar membawa ku jauh pada niatku. wahai Tuhanku ampunilah aku. cucurilah hati ini ya Allah dengan Nur-Mu Ya Allah. kikiskan segala noda hitam yang melekat kuat pada dinding hati ini Ya Allah. dan juga pada fikiranku. agar hati dan fikiran ini bersatu untuk mencari jalan hakiki Ya Allah. lantas tika embun pagi jatuh kebumi memecah sunyi sepertiga malam. ku mohon Kau ampunilah aku. -MAA 


15 sayang Ain Dzaya ♥:

teyn teyn berkata...

semoga terus tabah . InsyaAllah.

nazirah berkata...

smge dapat ketenangan hati .. dan smg sume yg mmbelenggu itu hlg amin...

nazirah berkata...

smge dapat ketenangan hati .. dan smg sume yg mmbelenggu itu hlg amin...

Selendang Merah berkata...

setiap dugaan yang dtg tu adalah tanda Allah syg pada kita..:))
jalanni setiap dugaan tu dengan tabah yew ain..

ain dzaya berkata...

@teyn teyn insyallah.

ain dzaya berkata...

@nazirah thankz cci :)

ain dzaya berkata...

@Selendang Merah thankz sm!

fatin hanani berkata...

ermm semoga terus tabah..kadang2 semua tu ujian kepada kita kan :)

p/s: rasanya ain ni berbakat buat novel :)..try tulis..mana tahu nnt femes novel tu :)..klu femes fatin nak satu free HAHA :P try cuba..sbb ain pandai bermain kata2 acewahh ^_^

afiqazizan berkata...

Sentiasalah berdoa untuk terus ditabahkan hati itu..:)

diera_nadiera ulalaaa~ berkata...

diera singgah sini jenguk si cantik manis macam gula :D

♥♥cikHannah♥♥ berkata...

slm kunjung. tq sbb sudi dtg ke belog hannah. nice entry dear. dh lme sis x buat entry mcm ni. mungkin sis dh trime kenyataan &trime takdir seadanya..insyallah..ada bhgia yg telah ALLAh sediakan utk kita walaupun bkn dgn org yg kiya harapkan. Mula2 mmg sakit..tp bile sedikit dmi sedikit kita mula menerima dan bfikir positif,insyallah,Allah akan bukakan hati kita utk bahagia yg lain iaitu cintaNya... ingt pepatah,allah bg hujan kt kite sbb nnty dye nk bg pelangi yg paling indah kt kite. bersabar lh slgi mampu bsbr.

ain dzaya berkata...

@fatin hanani thankz fatin..novel?erkk...ain penah buat mini novel..tapi hak persendirian jer..takut nak publishkan kat umum..sbb ta bersedia nak berhadapan dengan pendapat orang luar :)

Insyallah..doa2kan yer..

ain dzaya berkata...

@afiqazizan insyallah :)

ain dzaya berkata...

@diera_nadiera ulalaaa~ thankz diera..sudi singgah kat sini :)

ain dzaya berkata...

@♥♥cikHannah♥♥ insyallah sissemoga kata2 sis bagi ain sedikit kekuatan untuk redha dengan segala pemberian ALLAH :)