Ah Lan Wa Sahlan Ya Ramadhan ♥

Assalamualaikum 
Salam Ramadhan Semua.















bukanlah satu perkara aneh bagi ain memulakan tajuk entri awal Ramadhan ini menggunakan Bahasa Areebbb (hik.hik.hik. gelak selooww selooww dalam selimut). perasaan eksaited kemain ini tiba tiba datang patblas saat tadi, maklumlah dah seminggu ain terpaksa tinggalkan belog kudus kesayangan ain gara gara laptop yang tak habeshabes meng-kikis duit ain semenjak elaun masuk ini. adesssss. -..-".

Nampaknya tahun ini, terpaksalah ain mengerahkan tulang som som yang hampir rapuh, otot otot yang semakin berisi supaya lebih bekerja keras dan saling bekerjasama untuk dapatkan duit poket lebih semata mata untuk membeli laptop baru. demmmm!! ain baru nak goyang lutut sepanjang semester praktikal ni.

kalau sebelum ni sejak masuk unibesiti, ain tak berpeluang sambut ramadhan bersama keluarga, apatah lagi solat tawarikh secara berjemaah di masjid. Tatkala, orang berbuka puasa dengan makanan, ain pula berbuka dengan esaimen. Tatkala orang bersahur dengan nasi, ain bersahur dengan buku.  Tatkala orang berterawikh di mesjid, ain pula berterawih dengan classmate di studio class. Begitulah rutin ain selama 2 ramadhan lalu. Tapi ramadhan kali ni, 

Alhamdulillah. ain berpeluang merasmikan sahur pertama bersama famili. Pehhhh! Best tak ketentuan hala ain nak kata, walaupun ain hanya jamah nasi putih, daging goreng dan sayur kobis air tangan kesayangan ibu ain. Itu dah cukup bermakna buat ain. Umpama jamah, beef chop kat Tirai  Ratus pulak perasaannya. 


Ain yakin sratus duaplohpat yang jika korang pergi berbuka puasa di Tirai Ratus, nescaya korang jalan mengensot ensot nak balik rumah. Tambahan pulak sekarang Tirai Ratus sedang membuat promosi sehingga 43% yang boleh menjadikan kita raja makanan yang sedap kemain. 


Special Buka Puasa buffer hanya RM 19.95 sehingga RM35.00. Disamping, kalian boleh memilih sebanyak dan mengenketedarah pelbagai jenis makan yang disediakan dengan harga yang bersederhana. Murahkan?! daripada kalian berhabesan duit limaploh sekeping sehari di bazaar ramadhan. Ain syorkan untuk mereka yang sedang berjimat ceremat demi baju raya yang tak menahan kelak di bulan puasa  ni.

 [43% OFF] Dine Like A King During This Ramadhan! Special Buka Puasa Buffet for only RM19.95 instead of RM35 at TIRAI RATUS. Limited to 120 Vouchers Daily during the month of Ramadhan!

Mohon ain mampu tahan air liur ain dari lemah gemalai tetes ke lantai sekrang.
Dah, dah. Jangan emo sangat.

Jika sebelum ini, ain telah cuba sedaya upaya untuk menghargai bulan Rejab dan Sya'ban di mana berikut adalah bulan bulan untuk melipat gandakan amalan jariah di samping dapat jugaklah ain meng-kikis sikit demi sikit dosadosa lalu yang terpendam dalam selama penghidupan ini sebagai khalifah di bumi Allah. Insap spuloh saat.


اللهم بارك لنا فى رجب وشعبان وبلغنا رمضان
Ya Allah berkatilah kami pada bulan Rejab dan Syaaban dan sampaikanlah kami ke bulan Ramadhan
— Hadis riwayat Ahmad dan at-Tabrani, daripada Anas

Maka, di bulan ramadhan kali ni, ain akan cuba untuk istiqamah mengenketedarah melipat gandakan amalan jariah di bulan yang penuh seribu pahala . Istiqamah kerana setan dah di ikat ketatketat oleh Allah maka lepas ni boleh la banyak beribadat :').

Jom kita hapuskan dendam, bersihkan hati untuk memnunaikan ibadat puasa :)Jangan lupa untuk luruskan niat sebagai persiapan hati untuk menjalani ibadat di bulan yang penuh hikmah. Ayuh, ramai ramai ^^













Syaitan? syaitan yang selalu hasut kita mencuri cekelat kat kedai runcit depan rumah, tidur sehingga terbabas solat, ikat badan kita dari bangun buat qiamulai, pakaikan celak kat mata kita. pssstttt....tahukah beliau yang ain sanggup tak makan tengahari semata mata nak beli Line Express® Eyeliner. kejam!

Sebelum ni ain tamak mengenketedarah depan laptop, maka bulan ini ain nak jadi tamak rebut semua ganjaran ini!
p/s: Moga ramadhan kali ini menjadi sungguh bermakna buat ain :') 
p/s lagi : orang baru berpuasa, ain dah sebok ajak member carik baju rayer -.-"

19 sayang Ain Dzaya ♥:

profmie berkata...

selamat berpuasa..

FL blogh0use berkata...

selamat berpuasa ain ! jangan ponteng2 yeee =p

-SUPERGIRL- berkata...

salam ramadhan :) dah lame tak dtg cni :)

Dhia BellamiZam berkata...

selamat berpuase dan selamat hari raya ain..eh mcm cpt sgt je wish..hahaha

hairy berkata...

selamat berpuasa ain...:-)

Lieya Zalia berkata...

salam ramadhan . jangan ponteng puasa :P

zulhilmi tempoyak berkata...

ahlan wa sahlan ya Ramadhan.. :)

tirahzairi berkata...

slmt berposer dalinkkkk

bai baizura berkata...

selamat berpuasa, berbuka dan selamat bersahur jgk ;)

Mishter Izwän berkata...

slamat berpuasa utk hari yg ke-5 . .
hari ni ain tak pose kan . nmpak plastic daim kat tangan :P

ain dzaya berkata...

@profmie selamat berpuasa :)

ain dzaya berkata...

@FL blogh0use ABC kene la ponteng.hihihi

ain dzaya berkata...

@-SUPERGIRL- aah..len kli singgah lagi..hik3

ain dzaya berkata...

@Dhia BellamiZam takpe..afdal lagi..hehew

ain dzaya berkata...

@Lieya Zalia alaaaaa.....lieya nih!...

ain dzaya berkata...

@zulhilmi tempoyak tetiba mengidam tempoyak :">

ain dzaya berkata...

@tirahzairi awak jugak lalink..kiss sket..mmuuaahh!

ain dzaya berkata...

@bai baizura sahur tu sunat kan..tp bg ain wajib pulak..hoho

ain dzaya berkata...

@Mishter Izwän eh! alamaak! shooo..seloow sket..public nie :p