Pengalaman Berkhatan

Assalamualaikum 

Ikutkan pada plan ibu dan ayah, hari ini hari adik ain, Irfan yang ke tiga tu bersunat. Lepas solat subuh, tatkala ain dengan lemah gemalai sambung dating dengan bopren dalam mimpi, adik ain yang lelaki tu pulak kemain eksaited bersiap sedia untuk dijemput ayah pergi ke klinik. Siap dengan kain pelikat di tangan sambil tunggu ayah di ruang tamu. 

si Ifan siap komplen 'apsal letak gambar ni, nanti orang panggil ifan mat bungan. hilang kehenseman kemachohan ifan --"

Maka, ain pun rakam dialog antara Irfan dan Nisa adik ain yang paling kecik ni :


Nisa  : Ifan tak takut ke nak sunat? 
Ifan : Taklah. cume berdebar je.  dengan suara kompiden dan kool 
Nisa : Tapi Mail kata, sunat tu sakit macam kene geget harimau. batu api --"
Ifan : Eh, mane ade la...ipin kata macam kene gigit nyamuk je...kalau kene geget harimau dah lama mati la.. masih tunjuk macho..muahaha


Sesungguhnya, ain amat teruja dan bangga dengan adik ain yang sorang tu. Sering kena makan lempang ain, sejenis makhluk yang pernah dibuli sidai baju, kemas rumah dan pernah kena hempas dengan buku Maths tatkala tak pandai mengira. Bahkan sejak dua tiga menjak ni, ain dah dapat terima hakikat tentang sifat manja yang tak lekang pada setiap adik-adik ain ni. ya. ain jugak. mihmihmih 

beberapa minit kendian, telefon rumah berbunyi. instinct orang nak bersunat ni lain, laju kemain je berlari nak angkat telefon.


Ibu  : Ifan dah siap ke? Ayah nak gi ambil ni...
Ifan : Dah...ifan tunggu kat luar ea... semangat kemain
....
...
...
Nisa : Nanti baca bismillah, doa banyak banyak tau tau tau 
Ifan  : Ifan berani la, ifan tak takut pun.. eh, angkuh kemain. hahaha


Sejam kendian, tatkala ain sedang leka layan cerita Upin & Ipin dengan si Nisa. Irfan pun balik sambil senyum senyum kambing..


Ain  : Eh, ifan sunat ke tak?!
Ifan : tak. Doktor cakap tak boleh sunat. Doktor suruh datang lain kali pulak. huh, nasib baik. ifan dah risau dah tadi masa masuk dalam bilik, nasib baik tak jadi. hehehe
Ain : Ceitt!


Rupanya, lepas ain dapat tahu cerita sebenar daripada ayah, konon konon si Irfan bukan takut, kemain kompiden masuk bilik kat klinik. tapi lepas doktor check rupanya adik kepada adik pulak takut. umpama siput sedut dalam cengkerang.muahahaha.

sekian. dengan harapan sebagai teladan untuk cucu cucu ain sekalian pasal pak cik kome sorang ni. entri belog yang spesis kemalasan untuk menaip berkesinambungan idea masing masing balik kampung sambut Deepavali. malangnya nasib ain T_T

31 sayang Ain Dzaya ♥:

Solehah Shamsuddin berkata...

HAHA ingatkan dah siap sunatnya.lawak betul la irfan tu :)

fifie berkata...

Hahahaha. kesiannya adik kepada adik tu malu malu ye.

Cik Aini berkata...

hehehe mcm2 la kan
lawak ja bl tgk depa nk bersunat..konon eksaited gila padahal ketar x hengat.heehhehe

Chic Na berkata...

lawakla ifan tu. ifan tak takut, adik dia je takut eh? hihi..

Mrs Velentine berkata...

hehehehe....

zafirah nazri berkata...

haha , comel jerh adik kak ain :)

9n0L4 berkata...

hehe. die mmg taknak sunat la tu. itu pasal jadi mcm tu. :)

Deqla manjew berkata...

hahaha... irfan tertipu sudah.. sadis betol la...kesian dia...

Cik Nur berkata...

lorr..xjadi sunat eh.. bila pula nak sunat tu..hihihi

Misz Mieza berkata...

Hikhik! Lawak ar adik ain sorang nih.. =)

Ain Dzaya berkata...

@Solehah Shamsuddin itulah pasal..ain dah kemain runsing nak kene jaga budak kalau dah bersunat ~~

Ain Dzaya berkata...

@fifie dy tak bersedia lagi kot...

Ain Dzaya berkata...

@Cik Aini adik ain yang sorang nie pandai temberang je spesisnya ^^

Ain Dzaya berkata...

@Chic Na hahahaha

Ain Dzaya berkata...

@zafirah nazri badan tembam sangat..cemana la nak sunat..

Ain Dzaya berkata...

@Deqla manjew petang tu ayah ajak pergi sunat lagi..terus dia cakap tanak..haha

Ain Dzaya berkata...

@9n0L4 ober je lebih kui..

Ain Dzaya berkata...

@Cik Nur tahun depan la kot gamaknya..haha

Ain Dzaya berkata...

@Cik Nur tahun depan la kot gamaknya..haha

Ain Dzaya berkata...

@Misz Mieza yang sorang nie memang makhluk yang nakal sikit..

KorN berkata...

umpama siput sedut dalam cengkerang. apakah makna nya itu?

siapa kah nisa.. buatkan aku teringat masa lampau saja... ehhh

kinara kinatara berkata...

hahahaha....memang mengelak aje lah kina...huhu...ape lah...huhu..

hazanis berkata...

makin comel blog ni, tuan blog pun. hikss. :P

LYAfrina berkata...

ngeh2
adik irfan nerves sgt tu...

Arina Shamsul berkata...

hehehe...macam2 ragam la...

Hatimi Tahirruddin berkata...

hihi...berapa tahun umur irfan ni?

Cik Que berkata...

hehehe..=D

Si Matatajam berkata...

Ha ha...mengecut la plak..patut doktor suh balik. Hi hi lawak la irfan..

Dayana Bahar berkata...

tunjuk macho tp kecut hihi

Cinta Misteri berkata...

Anak CiM yg abg tue sunat masa umur 8 tahun skali ngan cousin dia umur 7 & 6, last year diorg sunat, tiga3 duduk dgn CiM masa tue, CiM yg jaga. hehehehe.....masa kecik2 ni diorg taklah malu nak tunjuk2 mama masalah diorg lps sunat, tapi skang bila cerita balik diorg dah malu2

lelamaisara berkata...

hehe..macam2.lawak je..:)