#2 Tulis doa cinta dalam lipatan kertas




sambungan......
 
Hasil daripada kerahan otak yang sungguh genius semasa minggu peperiksaan itu menjadikan ain seorang pendamba cinta boipren sejati selama 8 tahun....arrgghhh! gila babas la....7 tahun ya sebagai pedamba cinta boipren sejati. 7 tahun. Selama 7 tahun itulah ain tulis doa cinta dalam lipatan kertas dengan harapan setinggi gunung Everest agar doa ain si dia dapat mendengar.

Hampir setiap patah perkataan dalam buku diari yang memang menjadi habit sejak dajah 5 di mana wajib ditukar setiap tahun ikut tarikh bepday 3 November terkandung nama si dia. Tak jadi rahsia dah bila ibu selalu aja mentelaah buku diari tu sambil perli perli  'syok sendiri sejibik macam ayah dia'...zzzzzzzz~ abaikan.

Kini umur ain bakal menginjak tepat 19 tahun...habit tersebut masih lagi diteruskan.......satu kejayaan yang patut dibanggakan kerana penantian ain tidak sia sia selama ini, tenyata si dia memang mendengar doa ain selama ini......tak sia-sia lah kumpul duit dalam tabung buatan sendiri untuk beli diari cantek blink blink serta pen mahal yang boleh pusing pusing beharga enam hinggit tiap tiap tahun.....hekhekhek....

Mission is complete.


Namun, ia sesuatu yang mendukacitakan kerana si dia bagi respon bila ain dah lama berasa putus asa untuk meneruskan misi mencari boipren sejati.....sighh!!........

Umur ain pun makin menginjak matang seperti sudah bersiap siap menjadi muslimah seperti Wardina..eceh!! Seperti dah lapok meneruskan misi mencari boipren sejati.......dengan cara pemikiran yang futuristik ain sudah membina misi baru dengan plan yang wajib dicapai iaitu Misi Mencari Suami Sejati.....hihihihi....cukup gedik dgn usia yang baru menginjak 19 tahun.  Habit menulis doa cinta dalam lipatan kertas wajib diteruskan dengan semangat yang kental misi 220% tercapai.

Kali nie ain tak perlu bertapa lagi untuk menuntut ilmu sebagai trick untuk mencari calon, kerana calon dah ada. Hanya perlu menyiapkan diri untuk menjadi Isteri mithali sejati rohani dan jasmani. Dengan harapan hubungan akan kekal hingga akhir hayat bersama dengan anak-anak yang muntel, chumil, lebih hebakk macam ibu dan ayah mereka......hewhewhew.....

Kongklusinya, jika anda mencintai seseorang berdoa lah......agar DIA memakbulkan doa anda....jika dia yang terbaik untuk anda...hewhew

Semoga berjaya.





17 sayang Ain Dzaya ♥:

cyda berkata...

Thengss lawat blog cyda :) btw , lama lagi lei nak jd otai otai tu . Hahaha

✿Syafiyana Deesya✿ berkata...

x peh wt pun dear..keh3..u pun comel..:)

ain dzaya berkata...

@cyda
keeping blogging je dear!

ain dzaya berkata...

@✿Syafiyana Deesya✿ wahaaa...thankz!

..cik gugu.. berkata...

jika dia yg terbaik buat kita... like that~

iMBobo berkata...

dah jumpa ke belum boipren sejati tu?hehe

ain dzaya berkata...

@..cik gugu....ehee..tenkiuk!

ain dzaya berkata...

@iMBobo dah jumpa! tapi dulu sape suh jual mahal...ceiit! statment prasan..

Cik Jannah berkata...

one fine day. i'll. heheh

fiezah91 berkata...

hehe. berdoa andai betul dia jodoh kita semoga dimakbulkan.hehe

ain dzaya berkata...

@fiezah91 INSYALLAH ;)

cik kumbang berkata...

morning !!! hihi

♥ J-ATIEEKA berkata...

suke sangat !

ain dzaya berkata...

@cik kumbang morningkah?

ain dzaya berkata...

@♥ J-ATIEEKA thanks ;)

cik kumbang berkata...

a'ah cik kumbang komen pg td huhu~

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine berkata...

jom couple nak.. hahaha...