Silalah menangis wahai perempuan yang ditinggalkan kekasih!

Assalamualaikum!
Salam sejahtera!


Please take note kepada perempuan seusai membaca tajuk entri yang mampu bikin anda semput. Ya. *Perempuan yang tulen 100% perempuan ya, bukan 99% kebawah ataupun 99.999...%....

 Mamat , " tak emboh kawan dengan ain la..nak main jauh jauh sorang sorang...huh...sebab perempuan jep..sobsobsob"..............

anononyonyo.....mamat pun boleh take note jugak! (bajet ada lelaki prihatin dengan entri ini)


'Silalah menangis wahai perempuan yang ditinggalkan kekasih!'

Silalah menangis wahai perempuan yang betul-betul kecundang bila ditinggalkan kekasih hati. Kalau benar cinta anda itu hanya berlandaskan ini selama ini, anda wajib meninggalkan cinta tersebut! Apa yang ain nak sampaikan nie...eh, jap berbelit belit ayat.... wokkeeyyh!! Apa guna kamu masih lagi mengharapkan cinta yang bukan berlandaskan keimanan, jika cinta itu hanya untuk berfoya-foya.

Cinta sejati akan mendengar apa yang tidak dikatakan mengerti apa yang tidak dijelaskan sebab cinta tidak datang dari bibir, lidah atau fikiran melainkan HATI. Cinta itu bukanlah bagaimana kita dapat mencintai, meyayangi dan menerima dengan sempurna tetapi cinta itu adalah bagaimana kita belajar untuk mempelajari ketidak sempurnaan dalam diri seseorang dan membuat ia sempurna dimata kita.

Apa barang der nanges kena tinggal dengan pakwe *hati wa kebal..



TAPI, tak semua perempuan sebegini kerana itu Allah ciptakan air mata untuk perempuan  agar perempuan dapat mencurahkan segala perasaannya melalui air mata. Khas buat perempuan, bukan sebagai kelemahan  perempuan tapi adalah sebagai pemberi kekuatan kepada mereka, kerana air mata itu adalah 'air mata kehidupan'.


So, kepada para perempuan silalah menangis jika ditinggalkan kekasih agar kekusutan di dalam hati kamu dapat dibuang melalui air mata, dan kamu carilah agar suatu hari nanti kamu dipertemukan dengan lelaki pilihan Allah yan tellah ditentukan untukmu di Luh Mahfuz.

Ada sesiapa maw challange?!hewhewhew.


p/s: Cinta juga memerlukan kesabaran untuk membuktikan kesungguhannya pada waktu yang berputar. Belajarlah untuk mengenali cinta sejati dengan tepat agar kamu tahu dengan jelas bila waktu yang sesuai untuk kamu mengenalinya...Cinta sejati itu hanya satu dan cinta itu tidak pernah akan mati walau mengelilingi putaran bumi.


14 sayang Ain Dzaya ♥:

Umie Artoqiemie berkata...

memang benar cinta itu buta.. butakan mataku.. #ternyanyi

Nizam Ijam berkata...

saya x bercinta..hehe

..cik gugu.. berkata...

pmpn ego je x nangis..

iMBobo berkata...

takutlah nak bercinta huhu

ain dzaya berkata...

@..cik gugu.. perempuan ego hati tetap nangis jugak..huhuhu

Ezad Skytech berkata...

kalau takut kecewa..jangan bercinta..eh..boleh ke gitu..? hee~

fuuyooh berkata...

kena tinggal kekasih cari yang baru.. :) tok sah nanges.. kalau nk nanges gak g tempat sunyi.. :)

ain dzaya berkata...

@Ezad Skytech boleh la macam tu..ehhee

ain dzaya berkata...

@fuuyooh betul3..abis citer..ehhee

Hizami Rahim berkata...

hehe. sedihnya. :P

Saiazuan berkata...

sesungguhnya air mata aitu bagus untk mata.. :)

Kasih Kita berkata...

Kunjungan balas. Dah follow sini. Singgahla ke blog saya pula, TQ :)
http://duniakecilkuini.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

tp apabila kita jujur kita ikhlas menerimanya knpe dia pergi dalm hdp kita tanpa th dimana salhnya ..

ain dzaya berkata...

@Tanpa Nama ada hikmah disebaliknya =)