Syhhh!!jangan cakap banyak-banyak.....

Assalamualaikum...

Tak jawab dosaa...kalau jawab rindu leeteeww..

Tika ini, sumpah!! saya ta boleh tipu perasaan saya, yang rindu kuat kuat kat semua bloggies!!! rasa macam nak nangis kuat kuat sambil hentak hentak  http://www.emocutez.com kaki kat lantai bila dapat blogging semula...yeaheyy!! Semalam saya dan famili pergi honeymun area Ganu, sambil mencari ketenangan di sana...hurmm...sambil geli geli dengan air pantai..hehe..almaklumla...dah lama ta rasa nikmat duduk kawasan kampung, sambil usha usha para nelayan yang subuh-subuh lagi dah terjun ke laut untuk mencari sumber pendapatan....seronok rupernyer jadi orang kampung nie yeww!!hidup hanya berserderhana, tiap hari bermesra dengan alam...

Pagi pagi buta lagi hari nie, sebelum bertolak balik rumah, pi mengadap laut lagi, mencari ketenangan jiwa! tengok matahari terbit!!waa..cantekk!!tetiba rasa macam ada kehidupan baru yang sedang menanti pada masa hadapan..wokkeyhh!!terbanyak cakap pulak,pernah ta terfikir....

kenapa sesetengah orang mudah percaya pada sesuatu perkara dari mulut orang lain jika dia sendiri takde bukti dan asal usul cerita sesuatu perkara


Tak ditujukan pada sesiapa..tapi gua salut dengan golongan nie, at least amek taw jugakla tentang masalah orang sekeliling, even orang tu pada hakikatnya tak terlibat pun dalam masalah yang orang lain pakat cerita...Tapi nak buat camne, mulut org tak boleh ditutop, makin tutop makin bising pulak, http://www.emocutez.com

matahari terbit!suri, cameraman tadew sijil amek pic nie..^^"
Kalau tak kenal seseorang tu, tak taw motif dan bukti yang sahih tentang perkara tu, DIAM SUDA EA!!sume orang tak sempurna dan ada sebab yang jelas untuk bertindak...ta salahkan tanye dulu orang berkenaan tentang kesahihan perkara yang di cakapkan tu..tapi kalau takut nak tanya, ta payah la bizibodi nak juin doubles kaki sebar cerita yang mengaru garu otak tu..menipiskan imam yang tebal di dada korang jew...

tapi hakikat kehidupan beginilah!! kita suruh orang berubah tapi kita sendiri ta maw berubah!! sebabnya tak tahu mana silap pada diri sendiri...tapi silap orang laen nmpak! salluuttt lagi!! tapi ta boleh salahkan mereka juga..sebab manusia nie selagi tak terhantok kat dinding,..selagi tu still lagi buat salah

Manusia nie pandai bermadah, bijak berfikir, tapi bila tiba giliranya sendiri..pernah ta dia fikir yang sebenarnya, dia sendiri yang mengulangi kesilapan tersebut?! bila dirinya dalam situasi yang sama..saat itu, baru dia rasai betapa sakit bila hati di lukai...saya ta kata saya sempurna, saya ada cela jugak, sbb tu bawa diri jaohh ke Ganu, untuk muhasabah diri semula..

So, kepada golongan spesial nie.... syhh!!!jangan cakap banyak banyak eayh, diam diam suda!!tu, cer tengok seluar, kain..ape apew jela..yang dipakai...terkoyak tu!!bila nak jahit, jahit yang sendiri punyer dulu eayh sayang, sebelum nak tulun tegur, jahit yang orang lain punyer...hehe

p/s:: lompat nanges-nanges bila dapat taw 6-2 semalam, macam kasi peluang Qlate dapt cuti lagi jew..hehexx...suke~suke~suke...http://www.emocutez.com

12 sayang Ain Dzaya ♥:

Salmiza S. berkata...

dyorang dah habes keje nk buat....

Dalila berkata...

Aip..da fOLLow kat Blog nih..;)

ain dzaya berkata...

owh!!begitu rupernya..baru taw!!hehe

ain dzaya berkata...

eayh!!tengs dalila..hehe

Aku Huduh ! berkata...

menarik.... :)

cik heroin berkata...

cntik mtahri trbit ^^,


pakai tudung ini seperti pakai topi keledar.

ain dzaya berkata...

HEHE,,,MEKASEH!

Atok Cing berkata...

atok pun x suke nk ckp bnyk2 nih...

atok suke nulis je bnyk2...puas kot....hehe

ain dzaya berkata...

hehe..atok nie macam2 la pulak yew!!!

daddykoolz berkata...

kurang bercakap itu lebih damai...

Syafiq Rosli berkata...

best kan kalau duduk tepi pntai wktu pagi

ain dzaya berkata...

hehe..jum le..cari kedaimaian~