TUTORIAL #3 : Membuat duit heartbeat.com melalui blog anda

 

Assalamualaikum...
Sekejap tadi baru je saya menghantar kredit ke Nuffnang bertanyakan  tentang BE yang dah lama tak dapat, risau juga ongkos makin berkurang! Memandangkan sekarang ini Buffered Earnings susah nak dapat , jadi apa salahnya kita mencuba nasib di Heartbeat.  
Ramai blogger dah sedia tahu apa itu Heartbeat, tapi mereka kebanyakanya tak tahu camna nak guna Heartbeat nie, ada yang tak tahu apa itu heartbeat??! Clik banner diatas. 
HeartBeat ini menawarkan satu pakej Affiliate dimana kita perlu mempromosilan link affiliate kita kepada orang lain dan kita akan dapat duit sekiranya orang lain register atau beli barang menggunakan link yang kita punya. Faham tak?
Bagaimana Nak Buat Duit Dengan HeartBeat?
1. Refer Friends to Register
Cara ini korang dikehendaki untuk mempromosi link affiliate dan mengajak rakan-rakan anda untuk menyertai HeartBeat.Setiap ahli baru yang mendaftar dibawah korang,korang akan mendapat RM 2.Tetapi anda kena pastikan yang rakan anda mendaftar menggunakan link affiliate korang.Contoh, kod saya: 
So if korang berjaya mencari 10 rakan untuk menyertai korang di HeartBeat, korang akan dapat RM 2 x 10  = RM 20. So, kalau nak banyak, usaha la siki..hehe..
Langkah 1:
Korang perlu klik link ini : Daftar HeartBeat ! atau klik banner diatas.
Langkah 2:

Setelah korang klik yang diberikan,korang akan ke laman HeartBeat seperti gambar diatas.Selepas itu,korang perlu klik pada “Let Us Start” seperti yang ditunjukkan didalam gambar diatas.
Langkah 3:

Seterusnya,korang perlu create akaun HeartBeat korang sendiri.Lihat gambar diatas dan isi semua maklumat yang diperlukan.
Langkah 4:

Setelah berjaya register itu,korang akan jumpa menu baru iaitu MY HB!Affiliate .Jadi klik pada menu itu.
Langkah 5 :

So perkara pertama yang perlu buat dapatkan kod banner untuk diletakkan di blog korang. Then, promosikan banner berkenaan untuk dapatkan pendaftar baru untuk HeartBeat seperti mana yang saya katakan tadi.
Adakah HeartBeat Akan Mempengaruhi Status Glitterati Nuffnang?
Tidak kerana konsep HeartBeat dan Nuffnang adalah berbeza so Heartbeat ini bukan pesaing kepada Nuffnang.So selamat lah. =).

2. Banner/Text Link Clicks




Anda akan dibayar RM 0.04 untuk satu klik.   Cara nie bergantung kepada nasib dan kedudukan banner tu. Kalau pandai pilih tempat yang sesuai,maka banyaklah klik yang korang dapat.



3. Buat Target Dengan HeartBeat
Korang boleh buat target untuk dapatkan duit dari Heartbeat. If korang target 50 orang dibawah anda.Korang akan dapat RM 2 x 50 = RM 100. So, nak lebih usaha lebih la, bagi banner pula, harap dapatlah RM 10..hehe.. so, jum jana pendapatan dengan heartbeat. Sesiapa yang ada masalah, jumpa di ruang komen..hehe..siapa yang nak berterima kasih pada saya clik banner saya~ ecehh~

9 sayang Ain Dzaya ♥:

mushroom berkata...

wah.. best.. tp x berminat la.. huhuk :P

ARAYANA berkata...

i dah join lame dah syg :)

fRaMe+LenSeS berkata...

maceh share.. :D

LALABIELA berkata...

dah join.. tq 4 da info

Mrs HoneyBee® berkata...

blogwalking & followed ur blog! :)

http://sheilagaleon.blogspot.com/

myzziema berkata...

dalam akaun heartbeat bru ada bape sen ntah. ahha.

aindzaya berkata...

cer chek..hehe

G3-lina berkata...

best.. sng na dpt duit..tp... sye ta minat.. bukan apa.. maleh.. haha

Unknown berkata...

hehe . .
baru jugak berjinak jinak dengan HEARTBEAT ni

amal follower yang ke 800 awak